Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




19.07.2012

Gavepose DIY

Jeg prøver stadig ut forskjellige ting, nå holder jeg på å brette små
gaveposer:)


Har du lyst til å prøve?
Det er ikke vanskelig!
Her er fremgangsmåten som jeg bruker, men 
det finnes sikkert andre måter også.


Jeg bruker ark fra hobbybutikker, det er et hav av
mønster og farger å velge i.
Dette er malen min.
21 cm lang, 14,5 cm bred - 
(hvor 10 cm er for/bak side, og 4,5 cm kortside/kant).

Bruk malen 2 ganger etter hverandre på arket.
+en liten halv cm på ytterste høyre kant.
(se rosa strek til høyre)

Bruk en linjal å brette etter/over, da er det lettere å
få kantene fine,
Brett langs alle strekene.
De korte sidene skal brettes inn som vist på bildet.


Ta lim på de 3 delene du ser,og brett de 2 små flippene
inni/bak den store.
slik..
så den siste på undersiden.
lim langs den smale kanten..
og fest den forsiktig på innsiden av kanten.
-nå er posen klar til pynting-
Lag hull og sett i tau, og pynt med 
bånd eller blomster-
eller det du måtte ønske!!


Ferdig!



 Det er kjempegøy! Lykke til hvis du vil prøve!



















4 kommentarer:

  1. Så smart og garanert billigae enn dei ferdiglaga!

    Takk for tipset :-)

    SvarSlett
  2. De blei kjempefine! Det må jeg prøve :)
    Ingrid

    SvarSlett
  3. Åhoy, alt det vi styrer med du og jeg;)) Og nå har du fått meg til å måtte prøve no nytt igjen, hehe. Men vi kjeder oss i alle fall ikke, det er sikkert:))
    Skal si ifra når jeg skal levere babytingene. Men siden vi har både hund og katt, vil jeg vaske alt først, og jeg er jo ikke helt ferdig med det heller. Så det blir ikke ennå:))
    Ha en strålende kveld videre, kjære søster:)) Låv ju:)))
    Klem

    SvarSlett
  4. Så stilig! håper det går bra jeg deler dette innlegget ditt med en FB side DIY https://www.facebook.com/pages/DIY/319571608137380

    =) ha en fin dag! God helg!

    SvarSlett