Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




15.05.2012

Daisy strikking :)

DAISY
strikk
Det er ikke lenge siden jeg har lært meg denne strikke
metoden som kalles for
DAISY.
Mange lurer på hvordan det gjøres, så jeg vil prøve å forklare:


Jeg har lagt opp 57 m på pinne 6, med Merino Extra Fine
fra Drops.

Teppet jeg har laget er ca 32x43 cm, og skal leveres på 
sykehuset til Amanda-prosjektet til premature små babyer.


#1. p.: strikk alle m. rett (med f.eks.rosa)ut pinnen.

 # 2. p.: str.1 m rett (eller ta den første m løst av),*1 Daisy,1 rett*
gjenta *-* ut omg.

#3.p: ( bytt farge eks. hvit) strikk alle m. rett ut pinnen .

#4. p.: str. 3 m rett, *1 Daisy, 1 rett* avslutt med 3 rett.
gjenta *-* ut omg.

Gjenta disse 4 omg. 

****

DAISY lager du slik:
arb. er på "vranga", ta 3m sammen og str 1 m vr,( ikke slipp av m fra pinnen)
ta et kast,hold m på pinnen, str 1 m vr  og slipp av,
(du har nå 3"nye" m)  

Håper forklaringa er grei, hvis ikke send meg en mail......
                                                                  
Det går selvfølgelig an å strikke dette med bare en farge også,
men jeg syns stjernene blir mer synlige ved bruk av to farger:)

Kos deg med Daisy:)
Klem

6 kommentarer:

  1. For et nydelig teppe ♥
    Så flink du er :)

    SvarSlett
  2. Nydelig teknikk - vakkert teppe!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Og artig teknikk!.Har prøvd meg på det og det ble ikke så fint som ditt.Ikke så stort heller da:) Bra prosjekt med Amanda...

    SvarSlett
  4. Så nydelige tepper - og en fantastisk gave å få for de som har tøffe dager med sine små! Du er kjempeflink!!

    SvarSlett
  5. Så lekkert! :)
    Visst blir det en herlig effekt med to farger.
    Du er dyktig!
    Ha en superkoselig dag imorgen! :)

    SvarSlett