Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




15.02.2012

Fine varme ullsokker. DIY

Jeg har ei snill svigerinne som for ei stund siden gav meg de rosa sokkene.
Syns de var nydelige,så jeg spurte om oppskrift på dem.
Nå har jeg fått den, og strikket flere par,
lært srtikkemåten til flere,
så nå vil jeg dele den her også.



Du trenger:
3 nøster Safirgarn (el noe som ligner)
strømpepinner nr 3,5

Legg opp 48 m og str 1 omg rett.
1. omg: 2 rett, 1 vrang (gjenta ut omg)
2.omg: 1rett,1kast,1rett, 1 vrang (gjenta ut omg)
3.omg: 3 rett, 1 vrang (gjenta ut omg)
4.omg: 3 rett, 1 vrang (gjenta ut omg)
5.omg: ta første m løst av, 2 rette, ta den løse m over de to rette, 1 vrang

Gjenta dette mønster til ønsket lengde og strikk hæl.
Strikk rett på undersiden av sokken og mønster på oversiden.

Håper jeg har forklart greit, lurer du på noe,så bare send en mail til meg :))

Lykke til!
Klem



2 kommentarer:

  1. Så vakre sokker! Takk for at du deler oppskrift!
    Klem

    SvarSlett
  2. så fina sockor.. dem ska jag sticka nångång!!Tackar för mönstret.

    SvarSlett