Lises hjertegleder

Hobby, interiør, foto, hytta, hjertegleder, blomster, gamle ting,
dyrene mine: Ronja -yorkshireterrier/chinese chrested power puff og Mille - nydelig skogskatt.




09.02.2011

Ponsjo i "bestemor ruter"

Runde 1 .Hekle 6 luftmasker og fest siste lm med første lm  med en kjedem.

Runde 2.  3 lm (=1 stav), hekle 2 staver i ringen
3 lm. *3 staver i ringen, 3 lm*,gjenta fra * til*
tilsammen 3 ganger. Avslutt med en kjedem i den første staven (de tre lm på begynnelsen)
Du har nå 4 klynger med staver om ringen.

Runde 3. Snu arb,Skift farge. Fortsett på samme måte. I hvert hjørne skal du hekle 3 staver, 3 lm, 3 staver. I alle andre hull hekler du 3 staver med 1 lm imellom.
Runde 4. Snu arb igjen og bytt farge-;

Heklenål nr.3,5 - og safirgarn, eller restegarn du har :)

Jeg har brukt 5 runder på hver rute, men det velger du sjøl hvor mange du vil ha. Tilsammen heklet jeg 64 ruter. (hekler du større ruter, trenger du ikke så mange)
Til slutt er det bare å sy sammen og feste trådene, og lage frynser rundt.
PS: det er også veldig fint å hekle vognteppe/

 

2 kommentarer:

  1. Hei så moro at du vil være med på Give away hos meg og velkommen som ny blogger
    Vil nok kose deg masse med det og vi vil glede oss over å titte innom din blogg
    Lagt meg som følger hos deg
    så sees vi snart

    SvarSlett
  2. Hei Anne Lise!
    Så utrolig artig at du har laget blogg!!!!
    Den kvikk lunsj lua var jo kjempemorsom! Kan jeg bestille en slik av deg, jeg har ei venninne i Sandnes som har kvikk lunsj ski som hun har fått ifjor vinter, det hadde vært sååå gøy å gi henne en slik lue!
    Hvis du lurer på noe med blogg, så hjelper jeg deg gjerne, bare skriv på e-mailen min, så skal jeg forsøke å tegne og forklare....lenemora@yahoo.no
    Hvis du vil at "folk" skal oppdage bloggen din, slik at du får flere lesere er det lurt å gå til blogger med lignende interesser og legge igjen en kommentar i et innlegg, da går de kanskje inn og titter hos deg også...

    Lykke til, vi snakkes!

    Klem Lene

    SvarSlett